söndag 11 januari 2015

Lite nojjig är jag nog allt,,,
Imorgon får det bära eller brista med förkylning och skrot,,,
Sista kvällen i ledighet med familjen,,,imorgon bitti, tidigt, befinner jag mig på skolan-jobbet för att köra igång efter att varit ledig sedan 19 december,,,
Har haft ett fint lov, trots massvis med sjukstuga här hemma,,,
Dagen som sådan har bjudit på tvätt och plock, kokat julgröt, stekt pannkakor bakat en chokladtoscakaka, vilat och tagit ett långt hett skumbad,,,
Nycklar är framletad, skorna är putsad (ja, faktiskt), kläder till mig och kidsen är framtagen, sonens busskort är hittat och nyckelband är satt på hans första egna hemnyckel. From med imorgon har han inte längre ngt fritids utan ska numera ta bussen hem och klara sig själv tills jag lr övrig familj anländer till vårt lilla näste.
Men nu blir det till att softa till lite tv, lite skvallertidning och snart nog sängen,,,
Klockan kommer ju verkligen ringa mitt i natta (06.45) I know,,,men har man varit ledig så har man ;)
Kramar....

Inga kommentarer: