fredag 20 december 2013

Nu äre jul,,,
och idag har jag fixat massa härligheter här hemma,
Det är knytkalas hos svärföräldrarna på julafton, så alla förväntas göra en hel del olika rätter för att få ihop ett komplett julbord, mkt smidigt, då de är tre bröder och svärföräldrarna som delar på inköpen och alla "måste" göra till julbordet, själv fick jag ansvara för alla efterrätter samt janssons, ägghalvor, rödbetssallad, potatissallad, nubbesallad,,,men jag kan ju inte riktigt hejda mig när jag sätter igång, så det blir lite annat smått å gott...
Blir spännande att se vad de övriga tre familjerna kommer med :)
Så idag har jag även kokat saffranspäron, lingonpäron, cheddarostpajer och lingonsylt,,,jaja vet, men sylten var slut här hemma å när jag ändå tog fram lingonen i frysen så,,,
Ja, ni som känner mig vet ;)
Alla klappar är inslagen, glöggen är inhandlad, julgodiset fixat,,hmm inte knäcken då,,, granen klädd, håret klippt på mig, dottern å gubben, har tapetserat hobbyrummet och fiskarna har fått rent å fint,,,mkt måsten till jul hörrni...
 måste dock komplettera en å annan sak imorgon...sen så...
Så imorgon en sista (hoppas jag) fixardag, på lördag, fina vänner tid och bandy?, söndag ska jag vara barnvakt å julpyssla å koka ischoklad med dem, på måndag kommer gudmor (med sällskap?) på finbesök,,
Juletid-Julefrid!
Kramar...

Inga kommentarer: